Kontakt    +45 7025 6425

Hurtig support sikrer medarbejdernes effektivitet i Odense Kommune


”Hvis der opstår et problem med en digital signatur, står vi med en medarbejder, som ikke kan udføre sit arbejde. Derfor er det utrolig vigtigt, at vi kan være sikre på at få support med det samme. Hos Signaturgruppen får vi altid et hurtigt svar, der løser problemet.”

- Jeanette Kær, IT-driftssupporter, Odense Kommune


Med Signaturcentralen sørger Odense Kommune for, at medarbejderne altid kan tilgå deres digitale signatur. 
I alt er 1.400 medarbejdere afhængige af digital signatur for at kunne betjene borgerne.

Medarbejdersignaturen er et uundværligt værktøj for mange ansatte i kommunerne. Uden den kan sagsbehandleren ikke indberette til Arbejdsmarkedsstyrelsen, uddannelsesvejlederen må vente med at taste de unges studievalg ind på optagelse.dk, og Borgerservice-medarbejderen går i stå i sin betjening af borgeren.

For at undgå disse og andre uheldige situationer har Odense Kommune valgt at administrere og håndtere medarbejdersignaturerne gennem Signaturgruppens Signaturcentral, som sikrer, at de altid er opdaterede og let tilgængelige.

Signaturcentral giver gevinst

”Det er helt oplagt, at det giver os en gevinst, at medarbejdere ikke skal vente på at få adgang til deres signatur. Derfor er det vigtigt for os, at vi har en løsning, som sikrer en nem administration af signaturerne, når personer og pc’er flytter rundt i kommunen,” siger John Bonnerup, IT-sikkerhedsleder.

Med 1.400 aktive signaturer kan det ikke undgås, at der en gang imellem sker fejl i forbindelse med anvendelse af medarbejdersignatur. I disse tilfælde træder Signaturgruppens support straks til, fortæller Jeanette Kær, der er IT-driftssupporter i ServiceDesk/Brugeradministration i Odense Kommune.

”Vi har altid oplevet at få et hurtigt svar, når vi har ringet eller sendt en mail,” siger Jeanette Kær, som også personligt oplever fordelen ved hurtig hjælp.

”Som LRA’er har jeg selv brug for at have adgang til min digitale signatur, for ellers kan jeg jo ikke bestille nye NemID til de medarbejdere, der har brug for det,” siger hun.

Brugervenlig support

Jeanette Kær fremhæver især den måde, Signaturgruppen yder support.

”Det er meget anderledes support end det, vi kender andre steder fra, hvor man skal udfylde en blanket og afvente svar. Med Signaturgruppen kan vi bare sende en mail og vedhæfte skærmbilleder, der viser problemet. Det gør det nemt for os, så vi sparer tid på det," forklarer hun.

Jeanette Kær sætter pris på Signaturgruppens proaktive tilgang til support. 

”I forbindelse med overgangen til NemID Erhverv ringede vores kontakt hos Signaturgruppen af sig selv for at tjekke, om alt nu var i orden, fordi han ikke havde hørt noget fra os. At vi ikke havde givet lyd skyldtes bare, at der ikke havde været nogen problemer, men den form for opmærksomhed kan vi jo godt lide at få,” siger hun.

Signaturgruppen som problemknuser

Odense Kommune har ikke haft brug for at få løst større problemer i forbindelse med Signaturcentralen, men har alligevel kunnet gøre brug af Signaturgruppens ekspertise, fortæller it-sikkerhedsleder John Bonnerup.

Vi havde problemer med at få placeret nogle certifikater rigtigt på en server, og vores leverandør kunne ikke løse det. Da vi havde ventet forgæves på en løsning i en måned, valgte vi at spørge Signaturgruppens support om hjælp, selv om det egentlig ikke havde noget med dem at gøre. De løste problemet samme dag,” fortæller han.

 

”Med 1.400 medarbejdere, der er afhængige af deres digitale signatur, er det helt afgørende for os, at vi kan få hurtig og kompetent support.”
- Jeanette Kær, IT-driftssupporter




Udfyld dine kontaktoplysninger så vil vi kontakte dig med mere info om produktet.