Kontakt    +45 7025 6425

Signaturcentral

Signaturcentral gør håndteringen af NemID medarbejdersignaturer enkel for både medarbejderen og organisationen. Signaturerne fornyes automatisk og er altid tilgængelige, og medarbejderen bruger blot sit AD-password, når signaturen skal anvendes.

Med Signaturcentral får I en central og sikker opbevaring af alle jeres signaturer, en brugervenlig løsning for medarbejderne og automatisering af en ellers tidskrævende administration.


 

De vigtigste fordele ved Signaturcentral er:

  • signaturcentral.jpgEnkel adgang med AD-password

Medarbejderne bruger blot deres AD-password, når de skal anvende signaturen, og slipper for at skulle huske den sædvanlige særlige adgangskode til medarbejdersignaturen. Denne funktion lever op til jeres nuværende sikkerhedspolitik for AD-passwords.

  • Medarbejdersignatur er altid opdateret og tilgængelig for medarbejderne

Med Signaturcentral får I en central opbevaring af alle jeres signaturer. Dermed eliminerer I risikoen for, at signaturen bliver utilgængelig på grund af nedbrud eller tyveri af medarbejderens pc, manglende backup, glemte koder, glemte fornyelser osv. 

  • Automatiseret administration og straksudstedelse

Signaturcentral kan med et synkroniseringsmodul integreres med webservices hos Nets DanID, så oprettelser, genudstedelser, spærringer og ændringer automatiseres. Straksudstedelseskoder og referencenumre importeres samtidig automatisk direkte tilbage i Signaturcentral. Løsningen understøtter EAN-numre, brugere med mange CVR-numre og brugere der ikke anvender email.

  • Påmindelser med ballonnotifikation til LRA og bruger

Med synkroniseringsmodulet til Signaturcentral får LRA’en automatisk påmindelse med en ballonnotifikation på sit skrivebord, når der er ændringer klar til godkendelse. Medarbejdere modtager påmindelser ved udstedelse og fornyelse.

  • Anvendelse i alle browsere samt mobile devices

Signaturcentral understøtter, at medarbejderen kan anvende medarbejdersignaturen på tværs af forskellige pc’ere og gennem eksempelvis Citrix. Læs også mere om LSS modul til Signaturcentral som gør det muligt at undgå udrulning af klient software til den enkelte PC samt understøtter anvendelse af medarbejdersignatur i alle browsere, også browsere på mobile devices.

  • Blokering af adgang til tjenester med TU firewall

Med Signaturcentral TU firewall har I mulighed for at sætte rettigheder op på de enkelte signaturer. I får desuden en fuldkommen log over hvor medarbejdersignaturerne har været anvendt. Dermed kan I selv kontrollere hvilke tjenester jeres medarbejdere har mulighed for at anvende deres medarbejdersignatur på.

  • Integration til EOJ og FMK

Signaturcentral integrerer til alle EOJ løsninger i markedet.

Læs mere om adgang til fælles medicinkort (FMK) fra EOJ systemerne KMD Nexus, Columna Cura, KMD Care og CSC Vitae.

 


 

Gode erfaringer i mere end 100 organisationer 

Signaturcentral hjælper i dag mere end 100 organisationer, fordelt på over 80 kommuner, fire regioner og en lang række organisationer med mange medarbejdersignaturer - eksempelvis boligforeninger og finansielle virksomheder.

 


 

En af kunderne i den private sektor er STARK, der står bag 72 butikker i Danmark.

Bo Mejdal Nielsen, Service Support Manager i Stark Group:

”Tidligere havde vi ca. 3 timers support om ugen på support på NemID, og i dag hvor vi har 5-6 gange så mange brugere på, er det kun vokset til ca. 5 timer. Den support, vi tidligere havde på glemte passwords og genbestilling, er forsvundet.”

Læs hele kundecasen her: Byggemarkeder reducerer NemID-support med Signaturcentral 

stark.png

 

Esbjerg Komm logo.jpg

Esbjerg Kommune er blandt de kommuner, som har fjernet store mængder manuelt arbejde med det automatiske synkroniseringsmodul til Signaturcentral:

Rete Kirkegård, IT-konsulent i Esbjerg Kommune:

”Da vi fik synkroniseringsmodulet, tog det pludselig kun et 1-2 minutter at håndtere hele dagens pulje af oprettelser. Det kunne tidligere tage op til 5 timer.  Så det er klart, at det har været en stor lettelse i den daglige arbejdsbyrde.”

Læs hele beretningen her: 5 timers arbejde skåret ned til 2 minutter med synkroniseringsmodul


 

Odense Kommune har også gode erfaringer med Signaturcentral og supporten på den.

John Bonnerup, IT-sikkerhedsleder i Odense Kommune:

”Det er helt oplagt, at det giver os en gevinst, at medarbejdere ikke skal vente på at få adgang til deres signatur. Derfor er det vigtigt for os, at vi har en løsning, som sikrer en nem administration af signaturerne, når personer og pc’er flytter rundt i kommunen.”

Læs hele beretningen om Odense Kommunes erfaringer med Signaturcentral og supporten af den: Hurtig support sikrer medarbejdernes effektivitet i Odense

Odense.gif


Læs også om de gode erfaringer med Signaturcentral i Kolding Kommune. 

Referencer

Albertslund Kommune

Allerød Kommune

Alm. Brand

Assens Kommune

ATP

Ballerup Kommune

Billund Kommune

Bornholms Regionskommune

Brøndby Kommune

Brønderslev Kommune

DAB

Domstolsstyrelsen

DONG Energy

Dragør Kommune

DT Group A/S

EG A/S

Egedal Kommune

Esbjerg Kommune

EY

Fanø Kommune

Favrskov Kommune

Faxe Kommune

FIH Erhvervsbank

FOA

Fredensborg Kommune

Fredericia Kommune

Frederiksberg Kommune

Frederikshavn Kommune

Frederikssund Kommune

Furesø Kommune

Gentofte Kommune

Gladsaxe Kommune

Glostrup Kommune

Greve Kommune

Guldborgsund Kommune

Haderslev Kommune

Hedensted Kommune

Helsingør Kommune

Herlev Kommune

Herning Kommune

Hillerød Kommune

Hjørring Kommune

Holbæk Kommune

Holstebro Kommune

Horsens Kommune

Hvidovre Kommune

Høje-Taastrup Kommune

Hørsholm Kommune

Ikast-Brande Kommune

Ishøj Kommune

IT-Forsyningen

Jammerbugt Kommune

Jyske Bank

Kalundborg Kommune

Kolding Kommune

Københavns Kommune

Køge Kommune

Langeland Kommune

Lejerbo

Lejre Kommune

Lolland Kommune

Middelfart Kommune

Morsø Kommune

Movia

Norddjurs Kommune

Nordea

Nordfyns Kommune

Nyborg Kommune

Nykredit

Næstved Kommune

Odder Kommune

Odense Kommune

Odsherred Kommune

Randers Kommune

Rebild Kommune

Region Hovedstaden

Region Nordjylland

Region Sjælland

Region Syddanmark

Regionshospitalet Horsens

Ringkøbing-Skjern Kommune

Ringsted Kommune

Roskilde Kommune

Rødovre Kommune

Samsø Kommune

Silkeborg Kommune

Skanderborg Kommune

Skive Kommune

Slagelse Kommune

Solrød Kommune

Sorø Kommune

Stevns Kommune

Struer Kommune

Svendborg Kommune

Sønderborg Kommune

Thisted Kommune

Tønder Kommune

Tårnby Kommune

Vagtlægerne

Vallensbæk Kommune

Varde Kommune

Vejen Kommune

Vejle Kommune

Vesthimmerlands Kommune

Viborg Kommune

Vordingborg Kommune

Ærø Kommune

Aabenraa Kommune

Aalborg Kommune

Aalborg Universitet

Aarhus Kommune

 




frederikshavn.jpg

"Førhen var det kun administrative medarbejdere der kunne logge på Intranet, alle andre var afskåret. Det er en fornøjelse at have Signaturgruppen som samarbejdspartner."

Per Guldbæk Kristensen, afdelingsleder i IT support i Frederikshavn Kommune.

Udfyld dine kontaktoplysninger så vil vi kontakte dig med mere info om produktet.