Jeanette Patrick.jpg

Signaturgruppen udvider sin kundeservice

Patrick Aarby Virenfeldt og Jeanette Johannsen sidder klar til at guide Signaturgruppens kunder helt på plads.

 

Det er ikke nok at være god til at implementere avanceret teknologi, man skal også være god til at forklare, hvordan det virker.

Det har Signaturgruppen taget konsekvensen af og udvidet sin afdeling for kundesupport med to nye medarbejdere: 32-årige Jeanette Johannsen og 28-årige Patrick Aarby Virenfeldt.

”Det er vigtigt for Signaturgruppen at kunne servicere vores kunder på alle niveauer, og kundeservice er et vigtigt parameter for os. Derfor har vi ansat to nye medarbejdere med fokus på netop det område,” siger Signaturgruppens direktør Niels Frimodt Sørensen.

Adfærdsdesign

Jeanette Johannsen skal bl.a. hjælpe med kommunikation til kunderne, yde kundesupport og udføre skriftlig kommunikation på de forskellige opgaver. Hun skal også sørge for at hjælpe kunderne godt i gang med MitID og ikke mindst med Signaturgruppens idM light-produkt.

”Vi vil gerne give vores kunder nogle guides til at komme gennem en ofte kompliceret implementering. Jeg er god til at skabe adfærdsdesign gennem visuel kommunikation gennem f.eks. infografik i stedet for bare at levere en lang beskrivelse af forløbet,” siger Jeanette Johannsen.

Hun har en professionsbachelor i kommunikationsdesign fra Københavns Erhvervsakademi og er desuden uddannet i IT teknologi fra Aarhus Erhvervsakademi.

”Jeg er god til at formidle IT. Både til andre IT-kyndige, men også til folk der ikke har så meget forstand på det. Det er en vigtig opgave for Signaturgruppen at få kunden til at forstå 100 pct., hvad de køber, og hvordan vi hjælper dem efterfølgende,” siger hun.

Speciale i IT-sikkerhed

Patrick Aarby Virenfeldt, som er uddannet datamatiker fra Aalborg Universitet med speciale i IT-sikkerhed, skal stå for den mere tekniske del. Han sidder med bl.a. synkroniseringsmoduler, og opgaven er at få dem konfigureret og skubbet ud til kunderne.

”Jeanette og jeg skal stå for kundesupport som en slags udvidet kundeservice,” siger han og peger på, at der er nok at tage fat på. Hele udrulningen fra NemID til MitID er en omfattende opgave.

”Det kræver en særlig evne til at forklare det, så folk kan forstå det,” siger Patrick Aarby Virenfeldt.

”Et Zoom-opkald eller en Teamviewer er god for mig, for så kan jeg præcist se, hvad kunden støder på,” siger han.

 

Har du brug for hjælp, så kontakt:

 

Jeanette Johannsen | mobil +4544125481 | email: jeanette@signaturgruppen.dk

Patrick Aarby Virenfeldt | mobil +4544125480 | patrick@signaturgruppen.dk