Susan i ICE London.jpg

Signaturgruppen havde UX og design-tilbud med i kufferten til London

Key account manager Susan Kit Hansen mødte en række centrale kunder på ICE London.

 

Fokus på UX og branding og en ny tillægstjeneste på brokeren med mulighed for adresseverificering.

Det var nogle af de vigtigste budskaber, som vores udsendte medarbejder Susan Kit Hansen havde med på ICE London 2024.

ICE er den globale spilhub for alle B2B brancheeksperter og den førende spilteknologibegivenhed for forretningsvækst, udvikling og netværk. Alle former for spil er dækket hos ICE, uanset om det er landbaseret eller online. Her deltager mange af de spiludbydere, som Signaturgruppen til daglig hjælper med at lave MitID til login og validering i deres online tjenester.

En række gode og vigtige kunder som f.eks. bet365, Tombola, Spillehallen, Tipwin og Betconstruct har indbygget i aftalen med Signaturgruppen, at det er muligt at lave UX og branding rundt om sin MitID-klient.

Disse løsninger er henvendt til tjenesteudbydere, der måtte have krav til look and feel, branding og slutbrugerrejsen ind i selvbetjeningsuniverset. Løsninger giver fuld fleksibilitet over brugeroplevelsen og gør det muligt at tilpasse designet af brugergrænsefladen på mange parametre.

Større troværdighed

Der findes en række grundlayouts i brokeren, som definerer opsætningen af siden, f.eks. en centreret loginboks, lodret opsplitning eller en topbar. Ud fra disse grundlayouts har tjenesteudbyderen mulighed for at personliggøre designet med farver, baggrunde, afstande, skrifttyper og logoer. 

Det betyder, at når en tjenesteudbyder gør brug af UX og branding, sikrer det endnu større troværdighed omkring deres login. Ved at indsætte f.eks. firmalogo, firmafarver eller tekst er det mere visuelt genkendeligt for slutbrugeren, som trygt kan swipe og godkende login i tjenesten.

”Vi anbefaler kraftigt vores kunder at gøre det, og vi ser flere og flere benytte sig af muligheden,” siger Susan Kit Hansen efter en vellykket og udbytterig tur til London.

Udover at mødes med de eksisterende kunder mødtes Susan Kit Hansen også med en række nye potentielle kunder, som allerede benytter MitID, men som med fordel kunne skifte til Signaturgruppens broker.

En håndfuld af de nye potentielle kunder kunne se store muligheder inden for UX og branding, og Susan Kit Hansen forventer at kunne lukke flere aftaler på baggrund af kundemøderne i London.

Signaturgruppen tilbyder forskellige grundlayouts, som tjenesteudbyderen kan vælge imellem, og det er nemt for en UX’er at arbejde med opsætningen af brandingen i vores admin-portal. 

Man kan løbende skifte mellem de forskellige layouts, hvis man måtte have ønsker til skiftende temaer.

Fremover bliver det muligt for Signaturgruppens tjenesteudbydere at sikre, at kundeidentifikationsdata er korrekte. Som det er nu, findes der ikke adresseinformationer om en slutbruger i MitID.

Når en bruger er logget ind med MitID, returnerer Signaturgruppen en såkaldt token med informationer om brugeren til tjenesteudbyderen. Disse data handler om bl.a. navn, MitID’s unikke identifier kaldet ”UUID”, fødselsdato mm.

Således har Signaturgruppen udviklet en tillægstjeneste til brokeren, hvor tjenesteudbyderen kan få yderligere oplysninger om slutbruger tilføjet til denne token. Yderligere anvendelsesområder er f.eks.: ”navn”, ”efternavn” og ”adresse”. 

 

Hvis du vil vide mere, så kontakt

Susan Kit Hansen, key account manager

Mobil: +45 30 69 55 08 

Mail: susan@signaturgruppen.dk