Kontakt    +45 7025 6425

Byggemarkeder reducerer NemID-support med Signaturcentral

Et nyt forretningsbehov hos DT Group skabte med ét behov for flere hundrede ekstra NemID medarbejdersignaturer ude i de lokale byggemarkeder. Med Signaturcentral er antallet af brugere mangedoblet, uden at supportbehovet er vokset.

DT Group har god erfaring med SignaturcentralNoget så lavpraktisk som trailere var direkte årsag til, at DT Group, der blandt andet står bag byggemarkedskæderne STARK og SILVAN, pludselig fik behov for mange flere NemID medarbejdersignaturer. For at kunne sende trailerne ud ad døren med nummerplader på, skulle medarbejderne ude i 130 butikker nemlig indregistrere dem via Motorregistret, og det kræver NemID.

”Før havde vi omkring 100 administrative medarbejdere i organisationen, som havde behov for NemID, og det kunne vi nogenlunde styre. Men med 5-6 gange så mange brugere, ville vi enten skulle hyre en halvtidsmedarbejder til support eller finde en mere strømlinet måde at håndtere det på,” fortæller Bo Mejdal Nielsen, der er Service Support Manager i DT Group.

Valget faldt på den sidste mulighed, og Signaturgruppens Signaturcentral fremstod hurtigt i processen som den rigtige løsning på udfordringen.

”Vi kunne se, at Signaturcentral ville løse de udfordringer, vi ville løbe ind i. En meget stor del af vores support handlede om glemte passwords og signaturer, der skulle gendannes eller genbestilles. Derfor var det vigtigt for mig, at brugerne kunne bruge deres AD-password til at logge på, og at vi let kunne håndtere gendannelse,” fortæller Bo Mejdal Nielsen.

Mindre og anderledes support

For DT Group var det primære mål med investeringen at finde en skalerbar løsning, så behovet for support kunne holdes i ro.

”Det er lykkedes. Tidligere havde vi ca. 3 timers support om ugen på support på NemID, og i dag hvor vi har 5-6 gange så mange brugere på, er det kun vokset til ca. 5 timer. Jeg har lige tjekket de seneste måneders sager, og de handler stort set kun om oprettelser. Den support, vi tidligere havde på glemte passwords og genbestilling, er altså forsvundet,” fortæller Bo Mejdal Nielsen, som også fremhæver en anden fordel:

”Tidligere var supporten på NemID afhængig af nogle få nøglemedarbejdere, som havde et vist niveau af administratorrettigheder. Nu har sagerne en karakter, som gør, at jeg kan dele dem bredt ud på Service Desk. Det har en værdi i sig selv,” siger han.

Brugervenlig løsning

For DT Group var muligheden for at lade medarbejderne benytte deres AD-password til NemID medarbejdersignatur særligt vigtig. De nye brugere i butikkerne var generelt ikke så drevne it-brugere som de administrative medarbejdere, og samtidig ville de ikke skulle bruge signaturen så ofte. Og dermed ville risikoen for glemte passwords stige.

”AD-passwordet er det, man automatisk vil prøve, hvis man ikke ved, hvilket password man skal bruge. Derfor var det en mulighed for at rette vores arkitektur ind efter vores brugeres adfærd og ikke omvendt,” siger Bo Mejdal Nielsen.

Udfyld dine kontaktoplysninger så vil vi kontakte dig med mere info om produktet.